Laat uw huurders hun problemen online melden

Als verhuurder of rentmeester ontvang je ongetwijfeld regelmatig telefoons van huurders met problemen. Een verwarming die niet meer werkt, een kraan die lekt, een afvoer die verstopt is, … Hier zitten terechte problemen tussen waarin u als verhuurder moet tussenkomen, maar ook vaak problemen waar de huurder zelf verantwoordelijk voor is. De huurder zou in dat geval dus zelf moeten zorgen voor de oplossing.

Telefoons, vervelend en tijdrovend

Zo een telefoon komt dikwijls op ongelegen momenten. Bovendien heb je niet altijd een duidelijk beeld van wat er net mis is, aan telefoon is het soms moeilijker uit te leggen. 

Laat de huurder via zijn smartphone het probleem melden

Eigenlijk wil je voor niet-dringende problemen liefst een systeem dat je toelaat dat de huurder zelf via zijn smartphone of via een gewone computer melding maakt. Dit heeft vele voordelen: 

  • Je bekijkt de melding op het moment dat het je zelf past
  • De huurder kan foto’s toevoegen die het makkelijk maken het echte probleem te vinden
  • De applicatie geeft eerst enkele vragen. Als hieruit blijkt dat het probleem een verantwoordelijkheid van de huurder is, dan wordt dit simpelweg gemeld. Je vermijdt op die manier heel wat ongewilde communicatie.

Opvolging in Index@Work

Als een huurder een incident meldt, krijg je hiervan een melding per mail. Automatisch komt deze in het dossier van de huurder terecht en er wordt een taak aangemaakt zodat je de melding kan opvolgen. 

Screenshots

Interesse?

Dit is slechts één van de zeer vele automatisaties en optimalisaties die in Index@Work beschikbaar zijn. Interesse in een demo of graag wat meer informatie? Neem contact met ons op